Pàgines



dimecres, 19 d’agost del 2015

Adam Tomàs, un alcalde apassionat per les motos clàssiques

Una vegada acabada la Trobada de motos i cotxes clàssics 2015, vaig dinar amb els organitzadors i alguns participants i, casualment, em vaig seure davant del president del Moto Club i del nou alcalde d’Amposta, Adam Tomàs.

Amb Adam Tomàs ja havia coincidit en una altra sortida, la de 2011, quan era regidor de l’ajuntament ampostí i va guanyar el trofeu a la moto millor restaurada, amb una BSA Thunderbolt, de 1972.

Adam Tomàs amb la BSA el 2011 i el trofeu
Actualment no te temps de dedicar-se a restaurar motos ara que és alcalde, el temps no li permet. Com ell m’explica, “en tinc una a mig restaurar, però com no és a Amposta, quant tinc, per exemple, una hora, perdo més temps per anar on està que l’estona que hi podria dedicar a restaurar-la”. I afegeix, “hauria de buscar un lloc a la ciutat per tenir-la més a prop i poder avançar la restauració quan les tasques a l’alcaldia em deixessin temps i també em serviria per esbargir-me”.

L'ara alcalde, al centre, aquest diumenge
Fa uns dies, a començament d’aquest mes, en un programa de la xarxa de televisions locals, “País km0”, la presentadora Marina Romero el va entrevistar durant la visita a Poblenou del Delta, un agregat d’Amposta, i va sorgir el tema de les restauracions. Tomàs va explicar que l’afició li va de quan era petit “a casa teníem una botiga de llums i els pares en restauraven d’antics i jo ajudava, a més em servia també per pagar-me els estudis”. Pel que fa a les motos clàssiques, explicava que va ser per casualitat, “quan tenia 17 anys vaig anar a la Ràpita a buscar una peça per restaurar a la botiga dels pares i en aquella casa tenien una moto vella i me la van donar. A partir d’aquí vaig començar a restaurar algunes motos clàssiques.

Adam Tomàs es considera molt purista i deixar les motos restaurades, tal com van sortir de la fàbrica al seu moment.
Text i fotos: Josep M. Pàmies

imatge

imatge