Pàgines



diumenge, 16 de setembre del 2018

REPORTATGE: Clàssics a sol i sombra


Un dia, passant per una carretera amb el cotxe, em va sobtar veure en un terreny i sota unes oliveres diversos cotxes clàssics sense restaurar. És una carretera que acostumo a sovintejar i mai m'havia fixat que hi havia aquells vehicles. A més, era un terreny net i no hi havia cap dipòsit de cotxes vells a la rodalia, la qual cosa encara em va sorprendre més.

Com no disposava de temps, vaig continuar, però de tant en tant em venia a la memòria aquell record, que cada vegada em confirmava més que anteriorment no hi havia sigut.

Al cap d'uns dies hi vaig haver de passar novament. En aquesta ocasió portava la càmera de fotos i em vaig aturar a la carretera, sense molestar el trànsit i, com es diu vulgarment, els vaig retratar. Una vegada a casa vaig estudiar les imatges i identificar els vehicles, que a més de turismes hi havia un autocar, un camió i un tractor.


Pel que fa als cotxes es veia un Trabant, cotxe econòmic fabricat a l'Alemanya de l'est entre 1960 i 1991, que equipava un motor bicilíndric de 500-600 cc i dos temps, heretat d'un disseny d'abans de la guerra dels fabricants de motocicletes DKW. Va arribar a donar 18-26 CV de potència.

També es veu un turisme americà, sembla un Plymounth, un cotxe fabricat per Chrysler els anys 60, tot i que no el vaig poder identificar correctament.

Igualment es veien diversos cotxes nacionals com el Citroën 2CV, Seat 1500, Seat 600. No faltava un VW Escarabat i una part de carrosseria d'aquest mateix model.


Completava la col·lecció una camioneta Avia 1000 de 1970, un autobús, un camió Renault i un tractor amb pala molt ben restaurat.


imatge

imatge