Pàgines



diumenge, 30 de setembre del 2018

REPORTATGE: Josep Mª Pifarré, un veterà de les trobades de motos


Text i fotos: ©Josep Mª Pàmies
Coincidint amb la Sortida de motos clàssiques de Reus, vaig poder conversar amb el lleidatà Josep Mª Pifarré, amb qui havia coincidit en diferents ocasions i que als seus 89 anys continua fidel a les trobades de motos clàssiques, moltes de les quals a la nostra demarcació. Tot i tenir una bona col·lecció de motos, una de les seves preferides és la Montesa Impala, "que fa uns cinquanta anys que la tinc", comenta Pifarré; que és la que utilitza darrerament per participar en aquestes manifestacions de motos clàssiques.



El fet de venir a les nostres contrades, a part de tenir un apartament a la costa, és perquè té molt bons amics a Constantí, amb qui comparteix sortides, tant les locals com les que es fan a les rodalies, com a la de Reus, on vam tornar a coincidir. A més que, fins i tot, confia a un mecànic de la localitat perquè li faci les reparacions i el manteniment d'algunes de les seves motos. "Sempre no vaig amb la Montesa, de vegades vaig en altres. Tingues en compte que tinc 113 motos, hi ha Montesa, Bultaco, Ossa, Derbi, Ducati .....", afegeix Pifarré. Diu que no les te totes restaurades perquè no ha tingut temps ni diners, però si una bona part, d'altres estan a mig fet o simplement les té guardades, però que està molt content de la seva col·lecció. "La que hi tinc més estima és una Montesa Sport 250, de quan feia la 'mili', que la vaig fer a Girona i la vaig comprar allí", concretava Josep Mª.


A no ser que hagin vingut a l'apartament, normalment baixa de Lleida amb el cotxe i la moto dalt del remolc i quan arriba aquí baixa la moto -"sempre que m'ajudin, que jo sol no puc", afegeix Pifarré- fa la ruta i quan finalitza l'ajuden a carregar la moto i torna cap a casa.

Josep Mª Pifarré és persona estimada i tot hom que el coneix intenta estar al seu costat per conversar-hi, per aquesta raó, mai li falta ajuda, sigui per pujar o baixar la moto o per qualsevol altra cosa.


Esperem que continuï venint moltes vegades més i compartir amb tots els aficionats de la zona les trobades de motos clàssiques que es facin.

imatge

imatge