Pàgines

Sortida d'amics de les clàssiques pel Baix Camp i Priorat

Constantí, 21/01/2019
Text i fotos: ©Josep M. Pàmies

La festa major de la vila de Constantí és sinònim pels aficionats a les motos clàssiques d'una de les primeres sortides de la temporada. L'Associació Moto Clàssic Constantí no va fallar a la cita i dins els actes de la Festa Major de Sant Sebastià de la vila va preparar una ruta per carreteres del Baix Camp i el Priorat per als seus socis i simpatitzants. Un recorregut que no va desmerèixer als participants, malgrat que per les dades i previsions, estava assegurat un intens fred, almenys a les primeres hores del matí.

A l'arribada a Constantí per fer les inscripcions, el termòmetre marcava 4º positius, però el sol, que començava a sortir, presagiava que escalfaria un xic l'ambient. A poc a poc van anar arribant els assistents i mentre s'apuntaven i menjaven una mica de coca amb sucre, un suc o un cafetonet, es preparava la sortida, que es feia després de la tradicional fotografia davant la porta de la "Casa de la Vila".

Encara amb la temperatura baixa, les motos va dirigir-se cap a Reus, on després de travessar la ciutat per la part alta, agafaren l'avinguda de Falset per pujar per la carretera de Maspujols, l'Aleixar i Vilaplana. Allí, una vegada reagrupats, continuaren cap Alforja i allí iniciar la pujada per la collada del mateix nom. A la baixada, s'havia d'anar amb molt de compte doncs la carretera estava molt molla i podia haver-hi risc d'una patinada, donada la baixa temperatura, ja que el termòmetre en aquella zona marcava entre els 2/3º positius, sent quarts de deu del matí.

Reunió de les motos a La Venta del Pubill, tot entrant a la carretera que ens portaria a Poboleda. Serien uns poc més de cinc quilòmetres de carretera amb molts tombs, però assolellada, per arribar al final de la primera part del recorregut, el restaurant El Cau de Poboleda.

Esmorzar de forquilla, com és tradicional en aquestes sortides, amb un plat complet amb llonganissa, botifarra negra, cansalada, fesols i tomaca fregida, regat amb vi negre. Després, postres de músic, un xic de vi dols i per finalitzar el cafè i per alguns, que no els falti el "xupito". Aquests són bons moments per conversar, intercanviar opinions o recordar alguna fita passada.

La tornada va ser per la mateixa carretera fins a la Venta del Pubill, després es va trencar per la pista de l'embassament de Siurana i l'Arbolí, gir per pujar cap a la Mussara tot passant per l'antic campament de Castillejos, baixant per la carretera de Vilaplana i passant pel vial -recentment arreglat i asfaltat, que cal tenir cura amb la grava solta- que porta a l'Albiol, es va baixar per la carretera que porta al polígon de la Selva del Camp i des d'allí a Constantí.

Però en aquest últim tram va haver-hi l'única avaria de la matinal. En un moment donat, la Ducati Strada 250 es negava a continuar i arribar a la fi del trajecte. Tot i la insistència del motorista d'engegar-la, aquesta no volia. El curiós del cas va ser que quant l'anaven a pujar al remolc i així fer els pocs més de tres quilòmetres que faltaven, en l'últim intent, el motor de la Ducati va tornar a roncar. Va ser com l'anècdota de la jornada.

Arribada a Constantí, on ens esperava la Guàrdia Urbana, que va acompanyar la comitiva en una rua pels carrers de la vila fins a arribar novament davant l'Ajuntament i degustar un vermut, amb el qual finalitzava aquesta XI Sortida d'amics de les motos clàssiques, Festa Major d'Hivern de Constantí.