Pàgines



dilluns, 4 de juliol del 2016

El "misteri" d'un Ford T dels anys 30 del segle passat


El "misteri" d'un Ford T dels anys 30 del segle passat


Fa uns dies, al grup de Facebook “....A carrossa no em guanya ningú !!!” l’amic Antoni Zaragoza Mercadé em va dedicar unes fotos molt antigues on sortia un vehicle, que ell posava que era un Ford T  dels anys 30, però que a mi em semblava més un autocicle o cyclecar, que un turisme dels anys 20/30 del segle passat, realitzades a l’ermita de Santa Anna de Castellvell.



Be, un en començament vaig pensar que es tractava d’un cyclecar David, fabricat a Barcelona el 1914, però quan més el mirava, pensava que no ho era i que m’havia equivocat en treure una conclusió tant ràpida, ja que el cotxe no porta la transmissió per corretja. També vaig pensar en un Loryc, fet a Palma de Mallorca després de la primera guerra mundial (1920), però tampoc ho veia clar. 


Aleshores vaig demanar ajuda als experts i, he d’agrair la col·laboració que m’ha donat el doctor Francesc Larroca, bon aficionat als vehicles d’època, qui a la vegada també va fer les seves indagacions amb altres persones més expertes. Al final, sembla que m'han tret de l’entrellat d’aquest que, per a mi, era un misteri.


Doncs be, resulta que el cotxe és un Ford T, alleugerit. Amb unes rodes de radis no originals, un accessori de l’època. L'any de la matrícula correspon a 1921. Podria estar muntat a Cádiz, encara que s’hauria de comprovar més detingudament. Es possible que el número complert de la matrícula del cotxe sigui B 7396, fet que correspondria a un Ford T com el de la foto.

Vull donar les gràcies a Francesc Larroca i els seus amics del Classic Motor Club del Bages, com l’Agustí Marin, arxiver del club, per resoldre'm aquesta incògnita.  




imatge

imatge